Обслужване
1. Необходимо е туристът да разполага със задграничен паспорт или лична карта (при пътуване в страните членки на ЕС) със срок на валидност не по-малък от 6 месеца към датата на връщане от пътуването. За неспазване на това условие от страна на туристите и за проблеми, възникнали по тази точка агенцията не носи отговорност.
2. Деца под 18г. пътуват със задграничен паспорт с валидност не по-малка от 6 месеца към датата на връщане от пътуването. При пътуване само с единия родител е задължително представянето на нотариално заверена декларация на български език от двамата родители, че са съгласни детето им да пътува в чужбина, с вписан телефон на нотариуса. Оригиналната декларация трябва да бъде налична и представяна по време на пътуването. За неспазване на това условие от страна на туристите и за проблеми, възникнали по тази точка агенцията не носи отговорност.
3. Преди пътуването е задължително подписването на договор с туроператора за организирано пътуване по избраната програма. Стандартния клиентски договор можете да изтеглите от тук! Файлът е в PDF формат и празните полета могат да бъдат директно попълнени на вашия компютър. Ако не можете да изтеглите файла, това означава, че нямате инсталиран Adobe Reader.
4. Преди пътуването е задължително сключването на индивидуална медицинска застраховка, валидна за периода на пътуването.
5. При самолетните програми се издава поименен самолетен билет на всеки пътуващ.
6. Хотелското настаняване се извършва в хотели от 2* до 5* по избор на туристите и при наличие на свободни места в избрания от тях хотел. В някои екзотични дестинации, като Доминиканска Република, Мексико, Израел и др. трябва да се има предвид, че категоризацията на хотелите е извършена на база местни критерии и е възможно да не отговаря на стандартите в ЕС. В тези случаи агенцията не носи отговорност за разминаванията в стандартите.
– в повечето хотели настаняването се извършва след 14 ч. Само в някои случаи, където е изрично упоменато, е възможно ранно настаняване.
– туристите доплащат за самостоятелно настъняване в двойна стая, както и за допълнително сгъваемо легло.
– за изчезването на ценни вещи, пари и други предмети от хотелските стаи, както и за нередности в обслужването или хигената в хотелите, агенцията не носи отговорност. В такива случаи е необходимо туристите да предявят претенциите си на място, към съответните лица.
– допълнителни екстри като празнична вечеря / програма (за определени поводи) в чужбина и най-вече в страните от Близкия Изток, е възможно да се различават от българското разбиране на тези понятия, което се дължи на културни различия, които не могат да бъдат избегнати. За такива несъответствия агенцията не носи отговорност.
7. Пътуване – за осъществяването на самолетните и автобусните си програми, агенцията използва услугите на фирми партньори, определящи часовете на тръгване, както и условията по пътуването. В тази връзка „Бая Турс” ООД не носи отоговорност за промени в часовете на пътуванията, закъснения, отмяна на полети или за неизпълнение на други условия по пътуването.
8. Екскурзоводски услуги – в някои от туристическите програми екскурзоводските услуги са на английски или на руски език. Това е упоменато в програмата на пътуването. Моля, да се запознаете подробно с нея и да се осведомите предварително (по време на записването) за тази подробност ако е необходимо.
9. Допълнителни екскурзии – не са включени в пакетните цени и се заплащат допълнително, най-често на място – в съответния курорт. Часовете и местата за тръгване на групите се уточняват на място, като са възможни промени спрямо предварително подадената към нас информация (дати, часове, цени). За осъществяването на екскурзиите „Бая Турс” ООД работи с фирми партньори, които носят пълната отговорност за качеството, организирането и протичането на тези мероприятия. При неспазване на предварителните условия по екскурзиите е необходимо туристите да потърсят правата си на място, от представителите на фирмата партньор.
10. ФОРСМАЖОРНИ ОБСТОЯТЕЛСТВА – „Бая Турс” ООД не носи отговорност при възникването на затруднения, забавяния и проблеми свързани със следните фактори, считани за форсмажорни обстоятелства: лоши метеорологични условия, усложнена пътна обстановка, природни бедствия и аварии, отмяна или закъснения на полети, проблеми на туристите с летищните власти или с други органи на реда в съответния курорт, промени във входните такси или работното време на културно-историческите паметници, които е планирано да бъдат посетени, технически проблеми и аварии с превозните средства по време на пътуването, затруднения причинени от масови мероприятия (стачки, бунтове, чествания на национални или религиозни празници), както и явления или събития, които не могат да бъдат предвидени и предотвратени от агенцията.
11. За някои от пътуванията е необходимо записването на минимален брой туристи, упоменат в офетите, за които това изискване важи. В случай, че за тези пътувания не се събере група, на записалите се туристи ще бъде възстановена заплатената от тях сума на 100%, като в тези случаи агенцията не дължи допълнителна компенсация или неустойка на туристите.
ЦЕНИ И НАЧИН НА ПЛАЩАНЕ
Всяка направена резервация (по интернет или в офис на агенцията) се счита за валидна само и единствено след внасянето на депозит в размер на минимум 30% от пакетната цена на пътуването в срок на 2 дни след подаването на резервацията, както и след подписването на задължителния клиентски договор. Останалите до 70% от сумата се заплащат в срок от 14 работни дни преди датата на заминаване.
Цените на екскурзиите са пакетни или се изготвят по индивидуално запитване и зависят най-вече от вида транспорт, категоризацията и пансиона на хотела. Цените са с ДДС и услугите, включени в тях са подробно описании. Важно е да обърнете внимание, че за повечето дестинации в пакетната цена не се включват: летищни такси, входни такси за съответната държава (където има такива), виза и други задължителни плащания, които са описани като „допълнителни и задължителни такси”.
Заплащането на цената за пътуването може да се извърши в брой в някой от офисите на „Бая Турс” ООД или по банков път.
ОТКАЗИ И АНУЛАЦИИ
Незаплащане на цялата сума за пътуването в посочения срок се счита за отказ на туриста от направената резервация. В този случай или при отказ на туриста от пътуването по други причини, влизат в сила следните неустойки в полза на туристическата агенция: анулиране на резервацията до 3 месеца преди датата на пътуването – 0% неустойка; до 30 дни преди датата на пътуване – 20%; от 29 до 16 дни – 30%; от 15 до 10 дни – 70%; по-малко от 10 дни до началото на пътуването – 100%, от пълната стойност.
РЕКЛАМАЦИИ
При неспазване на условията по договора туристът е длъжен своевременно и на място да уведоми представителите на туристическата агенция, в следствие на което трябва да бъде съставен Констативен протокол, подписан от лицата оторизирани да удостоверят фактите и обстоятелствата. Всички рекламации се подават в писмен вид, в срок от 7 дни след приключването на пътуването. Туристическата агенция разглежда рекламациите и изпраща отговор в писмен вид в срок от един месец след получаването им.
В случай, че туристът се е записал за пътуването посредством турагент на „Бая Турс” ООД следва да подаде своята рекламация към него.